aprilie 10, 2009

Medici si spitale ...

"Numa` pe mana doctorilor sa nu ajungi !!" frumoasa zicala si cat se poate de adevarata ! :( Dar oare de ce ?
In Timisoara, orasul in care m-am nascut si traiesc de atunci, cate spitale sunt , atatia doctori ... atatea obiceiuri. Si cu timpul, parca tot mai nesatui si mai nesimtiti sunt unii doctori ... sau poate chiar toti!
Toata lumea stie faptul ca, daca nu ii dai unui doctor nimic nici nu se uita la tine, sau in cel mai rau caz interventia pe care o efectueaza nu e cum ar trebui sa fie ... Cum ne dam seama de acest lucru?
Ar trebui sa citim pe net? Ar trebui sa mai mergem si la alt medic (sa ii platim si lui o consultatie)?
Totusi sa revenim si sa terminam cu intrebarile, intrebari la care nu ne raspunde nimeni .. nici macar noi nu le stim raspunsurile.
Eu sunt in campul muncii de vreo 5 ani jumatate si nu am apelat la serviciile medicale ale spitalelor decat o singura data. Cat despre medicamentele gratuite, nici nu stiu de unde se iau, sau in ce zile ale lunii le poti primi, etc ...
Tocmai am fost pana la un spital iar doctorul care m-a consultat se spune despre el "ca stie meserie" si este foarte bun in meseria lui. Pe mine nu m-a uimit cu faptul ca a facut o operatie foarte sofisticata iar pacientul dupa 24 de ore este in afara oricarui pericol, m-a uimit cu vorba lui: "Stiu ca esti asigurat, dar aici la noi trebuie sa ii dai "ceva" si celui care ti-a facut anestezia si na... " prin "si na" numa ca nu a zis : "Trebuie sa imi dai si mie".
Dupa ce a observat mirarea de pe fata mea, modul tamp in care priveam fara a stii cat trebuie sa dau si cui ... adica nu stiam care e medicul care a facut anestezia, repede a completat "la anestezist 150 Ron, si na ... daca nu il stii, ii duc eu ... "!!
O sa ajungem sa ne scoata banii din buzunar, noi sa fim legati la maini si sa nu le putem face nimic ... de ce trebuie sa suportam toate astea ???
Aceeasi problema este si cu cei de la politie, primarie, si cele mai multe institutii de stat .. Cei care s-au angajat de ceva vreme, au invatat de la cei "mai batrani" ca trebuie sa astepte diferite atentii pentru a face oarecare lucru.
Am avut parte si de "tineret" care inca nu a invatat ca orice serviciu pe care ti-l face trebuie sa primeasca ceva, dar asta nu va dura mult, vor invata ... si va trebui sa le dai si lor.
Eu nu sunt adeptul ideii "Trebuie sa ii dai ca sa aiba grija de tine" sau "Daca vrei sa nu patesti nimic ii dai si te lasa in pace!" ... de foarte multe ori cand a trebuit sa fac acest lucru (sa dau) am replicat :"El sa isi faca treaba ! Daca am gresit platesc dar nu ii platesc lui ... desi as iesi mai ieftin si fara batai de cap... "


Dar cum spune Badea : " Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul !!!"


2 comentarii:

  1. si mie imi place domnul Badea..
    exact...sincer nu inteleg de ec ar mai primi..omu' asta a les meseria asta si are un salariu..dar asta e mentalitatea..si nu neaparat ca ne cer ei..ci ca le dam noi..

    RăspundețiȘtergere
  2. @sHaDoW gIrL tocmai ca nu am vrut sa ii mai dam ... a venit singur si a cerut ... trist dar adevarat :(

    RăspundețiȘtergere